Usklađivanje sistema obrazovanja u skladu s EU praksama
Prioritet 2.1Unapređenje sistema integrisanih zdravstvenih usluga
Prioritet 2.3Mjera 2.1.2
Racionalizacija mreže škola kroz optimizaciju, rekonstrukciju i proširenje kapaciteta postojećih obrazovnih objekata i modernizacija školskih prostorija
Jedan od koraka ka stvaranju modernog sistema obrazovanja je i optimizacija mreže škola i to nije formalnost, već je jedan od prvih koraka ka kvalitetnom obrazovanju, većoj odgovornosti i racionalizaciji poslovanja, kreativnosti u planiranju i odlučivanju i upravljanju nastavnim procesom. Optimizacija treba biti tehnički i organizacijski izvodljiva i mora imati jasne i prepoznatljive ciljeve. Da bi se ostvarila racionalizacija mreže škola, treba uzeti u obzir niz faktora kao što su broj škola, broj učenika, broj stanovnika po općinama, stepen i tip razvoja lokalnih zajednica i potrebe lokalne privrede, itd. S druge strane, unapređenje kvaliteta treba biti zadatak svake pojedinačne obrazovne institucije. Na kvalitet obrazovanja može se djelovati s različitih aspekata i nivoa. Kvalitet obrazovanja unapređuje se i poboljšanjem kvaliteta svake pojedinačne škole. Svaka škola mora biti organizacija koja uči i stalno poboljšava svoje kapacitete. Svaka škola treba kreirati vlastitu školsku klimu i kulturu i kontinuirano raditi na njenom unapređenju s ciljem dostizanja postavljenih ciljeva.
Dodatno, svaka škola ima obavezu prepoznati i znati iskoristiti sve resurse koji se nalaze u njenom neposrednom okruženju: to su u prvom redu roditelji i porodice djece, koji imaju najveći interes da njihova djeca odrastaju i obrazuju se u sigurnom i poticajnom okruženju i da do maksimuma razviju svoje potencijale. Lokalna zajednica također ima ozbiljan interes za kvalitetan rad škola koje u njoj djeluju. Različite ustanove, organizacije, posebno nevladine koje djeluju u lokalnoj zajednici predstavljaju značajne potencijalne partnere za zajedničko djelovanje na poboljšanju uvjeta rada i kvaliteta obrazovanja u školama.
Indikatori |
Izvor |
Polazna vrijednost (2019) |
Ciljna vrijednost (2027) |
Udio (%) aktivnosti za osnaživanje partnerstva sa roditeljima, ustanovama i lokalnim zajednicama. |
Ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i sporta USK |
20 % |
100 % |