Prioriteti
Usklađivanje sistema obrazovanja u skladu s EU praksama
Prioritet 2.1Unapređenje sistema integrisanih zdravstvenih usluga
Prioritet 2.3Unapređen razvoj inkluzivnog i prosperitetnog društvenog sektora
Drugi strateški cilj je zasnovan na sljedećim ključnim pretpostavkama:
-
da se, poštujući komparativne prednosti USK, pristupi strateškom razvoju visokog obrazovanja te zdravstva i socijalne zaštite na ravnomjeran, ravnopravan i dosljedan način za sve građane;
-
da se, istovremeno uz razvojne procese, radi na razvoju osnovnih principa individualne građanske, političke i službeničke odgovornosti u pogledu pružanja javnih usluga na svim nivoima vlasti;
-
da se postigne međusobno nadopunjavanje gradova/općina USK, uz komplementarnost u ekonomskom, obrazovnom, kulturnom i svakom drugom domenu;
-
da razvoj društvene infrastrukture (sportska, obrazovna i kulturna infrastruktura, domovi za stare i iznemogle) bude kontinuiran proces;
-
da se ostvare zajednički projekti između naselja, posebice u upravljanju lokalnim saobraćajem, detaljnom uređenju prostora, očuvanju kulturnog i prirodnog naslijeđa;
-
da se kontroliše fizičko širenje gradova i naselja.
Drugi strateški cilj je povezan sa drugim i trećim pravcem održivog razvoja BiH (Dobra uprava i upravljanje javnim sektorom, te Društvo jednakih mogućnosti) i u direktnoj je vezi sa sljedećim akceleratorima i pripadajućim pokretačima:
-
Pravac - Dobra uprava i upravljanje javnim sektorom – Akcelerator 1: „Efikasan, otvoren, inkluzivan i odgovoran javni sektor“ s pripadajućim pokretačima:
-
-
odgovorna uprava orijentirana na građane i poslovni sektor,
-
efikasno upravljanje javnim finansijama,
-
funkcionalan sistem kreiranja politika i upravljanje održivim razvojem.
-
-
Pravac - Dobra uprava i upravljanje javnim sektorom – Akcelerator 2 „Vladavina prava, sigurnost i osnovna prava“ s pripadajućim pokretačima:
-
-
zaštita ljudskih prava,
-
efikasna borba protiv korupcije,
-
borba protiv različitih oblika kriminala i terorizma.
-
-
Pravac – Pametni rast – Akcelerator 3 „Unapređenje pristupa i kvalitete obrazovanja i obuke“ s pripadajućim pokretačima:
-
-
razvoj kapaciteta nastavnika, modernizacija škola i nastavnih metoda,
-
univerzalno i kvalitetno predškolsko obrazovanje,
-
strateško investiranje u istraživačko razvojne aktivnosti,
-
kurikularna reforma na svim nivoima obrazovanja,
-
efikasan sistem cjeloživotnog učenja.
-
-
Pravac – Društvo jednakih mogućnosti – Akcelerator 1 „Unapređenje politika socijalne zaštite“ sa pripadajućim pokretačima:
-
-
efektivno usmjeravanje javnih rashoda za socijalnu zaštitu,
-
jačanje infrastrukture i kompetencija pružalaca usluga kroz uvođenje novih modela pružanja usluga,
-
unaprijediti sistem identifikacije i praćenje ranjivih porodica i porodica u riziku.
-
-
Pravac – Društvo jednakih mogućnosti – Akcelerator 3 „Efikasna zdravstvena zaštita za sve“ s pripadajućim pokretačima:
-
-
unapređenje pristupa i kvaliteta usluga zdravstvene zaštite,
-
preventivne zdravstvene mjere,
-
strateški pristup zadržavanju postojećeg osoblja i razvoju ljudskih resursa u oblasti zdravstva.
-
-
Pravac – Društvo jednakih mogućnosti – Akcelerator 4 „Poboljšanje inkluzivnosti obrazovnih sistema“ s pripadajućim pokretačima:
-
-
jednak pristup obrazovanju,
-
uspostava sistema rane detekcije i intervencije za djecu u riziku i sa razvojnim poteškoćama,
-
povećanje obuhvata djece predškolskim obrazovanjem (uzrast od 3-6 godina),
-
mjere smanjivanja ranog napuštanja školovanja,
-
smanjenje broja osoba bez znanja i vještina i njihova integracija na tržište rada.
-
Drugi strateški cilj je u indirektnoj vezi i sa dodatna dva akceleratora unutar pravca Društvo jednakih mogućnosti i to „Finansijska inkluzija“ i „Aktivacija i zapošljavanje ranjivih kategorija“ kroz multidisciplinarni pristup predmetnim pitanjima.
Tabela 6: Indikatori (uticaja) realizacije strateškog cilja
STRATEŠKI CILJ 2: Unapređen razvoj inkluzivnog i prosperitetnog društvenog sektora. (FZS, USK u brojkama) |
Indikatori uticaja |
Polazna vrijednost (2019) |
Ciljna vrijednost (2027) |
Stepen migracija stanovništva, % |
-27 |
0 |
|
Grupa razvijenosti kantona na nivou FBiH |
III |
II |
|